Re: AMD jaka pasta ??

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 08 Aug 2004 - 21:52:33 MET DST

Proces Zbychu <grupy.dyskusyjne@wp.pl> zwrócił błąd:

> To napisz mi jeszcze jak możesz ile do temperatury spod socketa muszę
> dorzucić Pi razy oko żeby usyskać tę z jądra.

To się nie da tak łatwo, bo przy wyższych temperaturach różnica będzie
większa, a nawet jak założę ten sam radiator na ten sam procesor w innej
płycie to zawsze mogę przesadzić z pastą i wyniki będą niezbyt miarodajne.
Z dotychczasowych obserwacji zakładam że różnica wynosi od 5°C do 15°C przy
braku chłodzenia softwareowego, z tym chłodzeniem różnica w idle jest
trochę niższa. Im większe obciążenie tym różnica obu temperatur wyższa.

> No i jeszcze jedno: speedfan pokazuje 3 temp. Jedna to jest spod procka i
> dwie jakby z obudowy (są bardzo zbliżone): gdzie są umieszczone czujki?

Te dwie to tak naprawdę jedna temperatura. To "system temperature" czyli
odczyt gdzieś z okolic slotów PCI/AGP, poszukaj tam takiego wystającego
dzyndzelka, jakby diody. Czujka z socketa jest po procesorem.

BTW, okazało się że w nowszej rewizji płyty (3.1) można już ustawić przy
jakiej temperaturze procesora system się zamyka. Przypuszczam że w nowych
BIOSach a w starszej płycie też tak jest, to by było sensowne. Jeśli masz
nową płytę to powinieneś mieć taką funkcję. Jest ona zależna od ACPI czyli
system operacyjny musi ją też wspierać i niezależna od tego wyłączania przy
110°C.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze