Problemy z Dual DDR

Autor: Maciek \ <maciek-b_at_post.NOSPAM.pl>
Data: Sun 08 Aug 2004 - 15:58:18 MET DST

Witam
Mam płytę główną Asus A7N8X-E Deluxe oraz dwie pamieci Infineona po
512 MB każda o symbolu HYS64D64320GU-5-B. Gdy ustawię w BIOSie
częstotliwość pamięci na 200 MHz i timingi na tryb Optimal (płyta
ustawia wtedy SDRAM Active Precharge Delay: 8, SDRAM RAS to CAS Delay:
3, SDRAM RAS Precharge Delay: 4,SDRAM CAS Latency: 3T) to komputer
jest niestabilny - czesto nastepują resety. Aby uzyskać stabilną pracę
musiałem ustawić recznie timingi na odpowiednio 10, 4, 4, 3T. CZy to
nie za duże wartości dla tych pamięci? W trybie Single DDR pamięci te
pracują na ustawieniu optimal bez problemu. Może pamięci należałoby
wymienić?
Druga sprawa to transfery z/do pamięci. Testowałem je programem
EVEREST oraz Sandra no i jakąkolwiek czestotliwość pamięci ustawie
wyniki praktycznie są identycznei wynoszą odczyt 2000 MB/s, zapis 821
MB/s (te dane pochodzą z EVERESTa). Czy to normalne?? Może polecicie
mi jakiś lepszy program do tych celów?

Proszę o pomoc.

--
Maciek "Bieniu" Bieniek