Re: tania 17tka? - moze Siemens-Fujitsu z MM?

Autor: yabadu <yabadu_lala_at_wp.pl>
Data: Sat 07 Aug 2004 - 17:35:49 MET DST

Przemek wrote:

> Witam
> W MM jest 17'tka za 444 (albo 440) pln - plamka 0,27 i odswiezanie 85 przy
> 1024x768. Wydaje mi sie, ze gwaracnja na monitor (moze nie wszystko?) to 3
> lata. Czy jest jakas alternatywa w tej cenie? - kilkuletniej
> pofirmowej/lizyngowej "okazji" nie chce a tylko takie widze na rynku
> uzywanych
> Czy ten monitor ma plaski kineskop (w reklamowce nie napisali wiec pewnie
> nie)?

Witam,

Najpierw porozmawiajmy o Twoich oczach.
Czy za zaoszczedzone pieniadze kupisz dobre okulary?
Otoz nie. Ladne brylki kosztuja powyzej 400-500 PLN.
Czy jestes ubezpieczony i wiesz ile kosztuja badania wzroku u dobrych
specjalistow? Zdecydowanie powyzej tej sumy?

A teraz mozemy przejsc do konkretow? :)
85 Hz przy 1024x768 to mit, bo jesli producent podaje max czestotliwosc
to nalezy do zawsze obnizyc o jeden prog techniczny czyli do 75 Hz.

Kupuj monitory, ktore odznaczaja sie parametrami minimalnymi:
1. pasmo przenoszenia co najmniej 202 MHz.
2. przy 1024x768 niech odswieza minimum 105 Hz.
3. maksymalne rozdzielczosci np. 1600x1200 nie sa wytyczna do kupowania
zwlaszcza, gdy nie wiemy jak sie sprawuje monitor czy 1024x768 (czyli to
co nas najbardziej interesuje).

Nie wysilaj sie na plaskie kineskopy, bo jak sie okazuje podrobki
plaskich (czyli z plaska szyba, a nie kineskopem) sa o wiele lepsze, a
na dodatek starsze wyprobowane modele sa lepsze od najnowszych.

Zerknij na Samsunga oraz Philipsa. Tylko patrz na najwyzsze modele, bo
Samsungi ponizej 757 oraz Philips wersje S, to juz nie ta jakosc.
LG nawet bym nie oplul. NEC jest chyba dla Ciebie za drogi, bo ten
lepszy to prawie 900 PLN.

Generalnie mysle, ze kupisz cos w cenie 740-780 PLN. Beda zadowolone
Twoje oczy oraz na pewno Ty ;)

Pozdrawiam,
Yabadu!