Re: Pentium 4 2,8E HT vs AMD Athlon 64 2800+

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Sat 07 Aug 2004 - 15:26:48 MET DST

> witam
witka

> co mi (z punktu widzenia przecietnego uzytkownika) mogą dać te "64bity", a
Narazie nic bo nie ma oprogramowania 64 BIT (no jest linuch ;P), a jak
będzie to wtedy zobaczymy.

> jakie korzysci odniesc moge z technologii HT (czy usprawni dzialanie
> komputera z kilkoma aplikacjami działającymi w tle - takimi jak np
> antywirus?)?
Wiesz, z antywirem działąjącym w tle to bez problemu radzi sobie mój
stary k6-2 500 MHz. HT daje to, że jeżeli działasz z kilkoma
aplikacjami mocno obciążającymi kompa, to komp nie wydaje się być
przymulony, np. kompilacja programu+photoshop+kodowanie DIvX, tyle że
z takim zadaniem bez problemu poradzi sobie A64. W moim kompie mam PIV
2.8 GHz HT i jakoś nie pracuję naraz z kilkoma wymagającymi
aplikacjami, więc to w moim przypadku się nie przydaje.

> który z wymienionych procesorow (cena za proc+płyta mniej wiecej podobna -
> maksymalnie ok 1400-1500zl) w typowych zastosowaniach "domowych"
> (gry zwykle bez skomplikowanej grafiki 3D, internet, oprogramowanie biurowe,
> prosta obrobka grafiki) będzie lepszym rozwiazaniem??
IMHO do takich zastosowań które wymieniłeś to wystarczy Cel D 2.53 GHz
lub Athlon XP 2500+, nie ma co wywalać więcej kasy.

> zdaje sobie sprawe ze po przesiadce z Celerona 633 kazdy z tych zestawow
> bedzie rakietą :P
Jakby nie patrzeć to tak ;P

> pentium pod socket775, amd pod socket754
> ktora podstawka wydaje sie byc bardziej "perspektywiczna" licząc ze kiedys
> kompa wzmocnie nowszym procesorem??
> a moze lepiej oszczędzić troche kasy i postawić na sprawdzone konstrukcje:
> socketA lub socket478??
Na twoim miejscu wybrałbym coś na Socket A (NForce2 Ultra) lub S478
(I865PE). W twoim wypadku raczej nie ma co dopłacać do droższych
rozwiązań.

> zasilacz będzie Chieftec 360W, karta grafiki Radeon 9600, do tego 512MB RAM
> i dysk (zastanawiam się nad Barracudą 8MBcache SATA), reszta od
> starego kompa
Jeżeli nie będziesz grał w wymagające gry to będzie to sprzęt z
nawiązką wystarczający do twoich potrzeb. Zamiast Barracudy możesz
kupić Samsunga, który wg mnie jest lepszy (szybszy, chłodniejszy,
cichy). Jeżeli kupisz płytę I865 to kup 2x256 MB (żeby wykorzystać
dual channel), jeżeli AMD to jedną kostkę.

> z góry dzięki za pomoc
Proszę bardzo.

> pozdrawiam
> MJ