Re: Pentium 4 2,8E HT vs AMD Athlon 64 2800+

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 07 Aug 2004 - 15:17:37 MET DST

Marcin J wrote:
> co mi (z punktu widzenia przecietnego uzytkownika) mogą dać te "64bity", a
> jakie korzysci odniesc moge z technologii HT (czy usprawni dzialanie
> komputera z kilkoma aplikacjami działającymi w tle - takimi jak np
> antywirus?)?

Przeciętnego użytkownika? Możesz się nimi nie przejmować.

Pamiętaj, że siła Athlona 64 to nie tylko 64 bity. To po
prostu piekielnie szybki procesor 32-bitowy też. Można
wręcz zapomnieć o trybie 64-bitowym i nic nie stracić.

Pentium 4 w niektórych zastosowaniach też jest szybki.
HT może pomóc przy intensywnej pracy biurowej, gdy dużo
się dzieje w tle. Akurat antywirusa to nic nie przyspieszy,
bo antywirus najbardziej spowalnia operacje I/O, na które
nawet maszyna dwuprocesorowa nic nie poradzi.

> który z wymienionych procesorow (cena za proc+płyta mniej wiecej podobna -
> maksymalnie ok 1400-1500zl) w typowych zastosowaniach "domowych"
> (gry zwykle bez skomplikowanej grafiki 3D, internet, oprogramowanie biurowe,
> prosta obrobka grafiki) będzie lepszym rozwiazaniem??

Pooglądaj benchmarki (i to dobre, np. na AnandTech lub
Ace's Hardware, a nie jakieś Tomsy ;) ). Wszystko zależy
od konkretnego programu, na przykład w Doomie 3 Pentium 4
przegrywa z kretesem z Athlonami 64, a w Quake 3 o ile
pamiętam na odwrót :) Nie ma od dawna procesorów, które
w jakimś tam zakresie zastosowań byłyby lepsze -- wszystko
zależy od konkretnego programu.

> pentium pod socket775, amd pod socket754
> ktora podstawka wydaje sie byc bardziej "perspektywiczna" licząc ze kiedys
> kompa wzmocnie nowszym procesorem??

O Socket 754 zapomnij. Jeśli już, to 939 koniecznie.
Co do Socket 775 trudno powiedzieć, ale raczej szybko
nie zostanie zmieniona.

> a moze lepiej oszczędzić troche kasy i postawić na sprawdzone konstrukcje:
> socketA lub socket478??

A to zależy od Ciebie. Ja oszczędziłem i przesiadłem się
z K6-2 500 na Bartona 2500+. Nawet licząc zakup obudowy
i dobrego zasilacza (bo zmieniałem praktycznie cały
komputer) zmieściłem się w okolicach 1500 zł, a tyle Ty
chcesz wydać na sam procesor z płytą :) Z nowego zestawu
jestem bardzo zadowolony, w moich zastosowaniach jest
pieruńsko szybki.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol@magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |