Re: barton mobile

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Fri 06 Aug 2004 - 23:40:13 MET DST

> MSI KT6 Delta SR - przedtem mialem na niej 1700+
> i spokojnie moglem zmienic mu mnoznik seria niezablokowana
> JIUHB tez swietnie sie krecil - czy to mozliwe ze problem
> dotyczy tylko bartona a zwyklego xp nie?
Kurcze, dokładnie nie pamiętam modelu który miał problemy z
mnożnikiem, ale jeżeli wcześniej nie miałeś z tym problemów, to i
teraz nie powinno takowych być. Dla pewności możesz sprawdzić tego
proca na innej płycie i wtedy się dowiemy co stwarza problemy - płyta
lub procek (oczywiście BIOS najnowszy ?)

> a co z tym mnoznikiemn i fsb 14x133 wydaje mi sie to
> nieco dziwne - kupujac ten procesor spodziewalem sie 11x166
W mobilnych bartonach FSB to 133 MHz a w "biurkowych" to 166 MHz,
czyli tutaj jest OK.

> o ile da sie zmienic mnoznik jest to bez znaczenia ale... dziwne
Zawsze możesz dać FSB 200 MHz i mieć 2800 MHz ;P. Ale chyba procek by
tego nie wytrzymał. Większość egzemplarzy pracuje stabilnie do 2500
MHz na chłodzeniu powietrznym, żeby osiągnąć coś więcej to trzeba
mocno podbić napięcie i chłodzić wodą.
Wobec tego proponuję co następuje:
1. Wgraj najnowszy BIOS do płytki i przetestuj, jeżeli dalej nic z
tego to patrz punkt 2.
2. Przetestuj proca na innej płytce i zobacz czy mnożnik dalej jest
zablokowany. Jeżeli na innej płycie uda się mnożnik odblokować, to
niestety nic się nie da zrobić (ew. wymienić płytę). W sumie nie ma
się czym przejmować - 14x175 do IMHO bardzo dobry wynik.
3. Jeżeli na innej płycie mnożnik będzie zablokowany, to byćmoże
trafiłeś na pierszego Bartona Mobile z zablokowanym mnożnikiem i
jedynie co możesz zrobić to wymienić go na takiego bez blokady.

> pozdrawiam artur

Pozdr. Marcin