Re: Jaki notebook wybrac

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Thu 05 Aug 2004 - 23:16:51 MET DST

Proces Yogiii <yogiii@hot.pl> zwrócił błąd:
> mysle o zakupie notebooka do domu ma ona zastapic stacjonarnego kompa w
> ostatnim czasie takie zabaweczki potanialy i juz nie sa to tak duze
> pieniadze juz do 4000 zl mozna kupic w miare przyzwoita konfiguracje

W tej chwili porównywalny wydajnością i jakością notebook jest zawsze
droższy niż desktop, ale nie na tyle żeby nie rozważać takiej możliwości...
Niska cena to prawie zawsze jakiś haczyk.

> co myslicie o Maxdata i Asusie czy warto rozwazac te marki dla notebookow
> a i jeszcze Gericom ( Maxtata i Asus maja po 24 miesiace gwarancji a
> nawet niektore model 36 a ponadt Maxdata ma calkiem spory wybor )

Tu Ci nie pomogę. Mam doświadczenia tylko z Asusem z tej grupy. Niektóre
modele całkiem udane. Mogą mieć lepszą obudowę, ale z tego co widziałem to
Maxdaty też.

> i jeszce jedno czy notebook moze pracowac 24 h slyszalem ze tak
> podwarunkiem wyjecia baterii

Po co? Można wyjąć, ale po pierwsze w razie wahnięć napięcia może czekać
Cię powtarzanie pracy a po drugie to nie bateria ogranicza czas życia
notebooka. Żywotności baterii bardzo nie przedłużysz.

> zalezy mi na nagrywarce dvd i myslalem tu o tym aby naped ktory motuja
> standartowo montowany wymienic na http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?i
> d=12722 a tamten sprzedac chyba ze lepszym rozwiazaniem bedzie
> nagrywarka standartowa wsadona w obudowe i podpieta pod usb

Lepiej nie ruszaj tego co w notebooku, kup kieszeń na USB2 (ewentualnie też
FireWire) i zwykłą nagrywarkę. Jak nie ruszasz sprzętu to lepiej będzie. Co
prawda może trochę drożej, ale jak się napęd zepsuje to kieszeń zostanie.
Poza tym możesz jej użyć w sytuacji awaryjnej do podłączenia np. HDD. Drugą
zaletą tego rozwiązania jest mniejsze nagrzewanie notebooka.

> wiec kwota 5 tysiecy musi tez obejmowac ewentualnie zakup takiej nagrywarki

Nagrywarki są dość drogie, więc tak łatwo się nie zmieścisz. Możesz
zrezygnować z pamięci lub z szybszego procesora. Z czegoś innego nie warto.

IMO za taką cenę powinieneś wybrać mobilnego Athlona XP (za więcej
polecałbym Centrino Intela). Dysk minimum 40GB. Dobre aby miał przynajmniej
5400rpm. RAM minimum 256 MiB, ale jeśli się tylko da to dwa razy więcej. Do
ciągłej pracy nie polecam procesora desktopowego, mimo że jest znacznie
tańszy.

1.Jaki chcesz ekran? Nie napisałeś a ma duży wpływ na cenę. Przekątna i
rozdzielczość.
2.Karta graficzna - nie napisałeś czego używasz do zabawy i pracy. Gry i
programy. A także ile fpsów wystarcza, he he...
3.Wyjścia i wejścia - nic nie napisałeś na ten temat. Jakich urządzeń
zewnętrznych używasz?

Nieprawda że się desktopy częściej psują. Poza tym ich przeciętna naprawa
jest tańsza i łatwiejsza. Notebooki nie są przystosowane do ciągłej pracy
lepiej niż desktopy, a nawet mogą być gorsze - chłodzenie jest w nich
sporym problemem i w wielu modelach po prostu nie jest wystarczające. Np.
często się zdarza że się wyłączają lub zawieszają bez widocznego powodu,
właśnie to jest powodem.

Ogólnie - napisz więcej o wykorzystaniu.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze