Re: Awaria pradu i zasilanie UPSów z agregatu pr?dotwórczego

Autor: Adam Kondrat <adam_nielubie.spamu_at_dalete_kondrat.pl>
Data: Thu 05 Aug 2004 - 02:11:10 MET DST

Użytkownik "BartekK" <sibi@sibi.cfu.com.pl> napisał w wiadomości
news:cerjkg$5bl$1@nemesis.news.tpi.pl...

> podbijaly albo je obnizaly, lub wogole na baterie przechodzily. Pomoglo
> przestawienie czulosci ups-ow na najmniejsza (tzn najwiekszy zakres
> napiec dozwolonych) oraz obciazenie agregatu halogenem 500W (dopiero

Niestety, miałem amło czasu i narzedzi - nie mialem ani oscyloskopu ani
miernika. Z ta zarowka to mogl byc pomysl - mogło to zadzialac nieco
wytłumiajaco. Musilem jednak zwrocic agregat (kosztował 750PLN i byl bez
stabilizacji). Kupilem za to 3 akumulatory 12V 40Ah. Jutro bedzie test.
Potem juz mialem narzedzia i porobiłem pomiary prądów. Jako ciekawostkę
podaje pobór energii elektrycznej przez komputery.

UPS 1000VA zasilany z 2 aku (2*12V) do ktorego podlaczylem 2 serwery
(Xseries) pobierał 6.7A przy napieciu (2x12,8V). Czyli 2 serwery pobierały
okolo 90W z akumulatora.

Drugi UPS zasiliłem z 3go akumulatora o identycznej pojemnosci. Przy
podłączeniu 2x switch + router intel 8100 + radio LMDS Miałem pobór 9,5A
przy 12,8V. Odłączajac jeden ze sitchy prąd spadał o 2 A. pocrossowalem tak
ze jeden z nich wywaliłem

Wg moich obliczeń zakładając 80% pojemnosci aku deklarowanej na etykiecie
jestem przygotowany na okolo 5h pracy bez zasilania. Mam jeszcze inne upsy
na ktore przelacze sprzet w przypadku gdyby awaria sie przedluzala.
Ostatecznie wstawiam UPS do samochodu, zasilam go z alternatora i ciagne
220V przedluzaczem do serwerowni.

A docelowo poszukam generatora ze stabilizacja ktory pociagnie upsy. Testowo
podlaczyelm bezposrednio stara obudowe z pominieciem UPS i zasilacz sie
upalił na poczekaniu.