Re: pasywne chlodzenie FX5200 Ultimate

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Wed 04 Aug 2004 - 23:40:22 MET DST

Yoghurt wrote:

> jezuuuu o_O.... to jest taaakieee duze, jeszcze wentylatorek, a ta cena...
> zas ta karta nie jest tak wypasiona i mysle ze nie musi byc *az* tak
> chlodzona. Zreszta oryginalny wentylatorek z radiatorem jest taki
> drobniutki ze wydaje sie byc az zbedny i wole go wymienic na sam radiotor a
> ten, ktory sobie upatrzylem wydaje sie dosyc "duzy" - prawie 5 cm wysokosci
> i mam nadzieje ze wystarczy aby odebrac to cieplo bez wentylatorka. Tylko
> nie wiem czy on sobie da rade.

koniecznie full-passiv?? a nie myslales o rozwiazaniu kombinowanym z
jakims duzym wentylatorkiem na 5V ? ja np. mam Zalmana NB47J (to chyba o
tym "prawie" 5 cm myslales?) na GPU i dodatkowo Zalman 123 na ramieniu
wiejacy na karte z boku (fan 92 mm z dolaczona przejsciowka na 5V).
nawet na tak malych obrotach chlodzi nieco lepiej od standartowego
coolerka (byl to badziwiasty "wyjec" green-coolera) na moim fx5600.
mysle wiec ze i u ciebie by starczylo, moglbys ew. jeszcze radiatorki na
pamieci dorzucic dla lepszego efektu (ja nie mam zadnych bo nie
podkrecam - a tez maja 500 MHz, rdzen GPU ma standartowe 325 MHz).
BTW - opisywany tu sprzet jest w praktyce bezglosny nawet wieczorem
(wentyl 20 dBa na 5V), glosniejszy jest nawet moj Arctic Coppersilent 2
TC na procku przy ~1700 RPM. i to wszystko za niecale 70 PLN - sporo
taniej od heatpipe'a. no chyba ze chcesz jednak full-passiv to nie
pozostaje ci nic innego. sam NB47J to moze nie nadazac (zalecaja go jako
samodzielne chlodzenie do bardziej low-endowych & starszych kart typu GF
2MX) - chyba ze mocne przeciagi masz w "budzie" ;-)

> Pozdrawiam
> Yoghurt

pozdrowionka