Re: Wstyd? [long]

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 03 Aug 2004 - 19:40:26 MET DST

Wieslaw Lubas wrote:
> A to prawda niestety, bo X dziala na zasadzie klient-serwer czyli w sumie
> dzialasz na stacji jak na terminalu...

Ta architektura aż takiego wpływu na wydajność pewnie nie
ma, aczkolwiek chętnie bym zobaczył jakieś porównanie z
wersją Xów pracującą w trybie jądra bezpośrednio w kontek-
ście aplikacji (z wywołaniem funkcji przez syscalle, bez
przełączania kontekstów). Niestety, takiej realizacji nie
ma i wątpię, by komuś chciało się ją tworzyć tylko z powodu
benchmarku.

Spore nadzieje mam natomiast w związku z rozszerzeniem
Composite X.org, które może ukryć ewentualne problemy
wydajnościowe Xów i toolkitów przez buforowanie pełnych
obszarów okien, mieć nadzieję w pamięci wideo przede wszyst-
kim (po co ma się to 128 MiB pamięci na karcie grafiki
marnować ;) ). Ale odchodzimy tu nieco od tematyki grupy ;)

> Podobo miala powstac jakas wersja X bedaca prawdziwym GUI Linuxa,
> komunikujaca sie na nizszym poziomie niz protokoly sieciowe (o ile X jest

Xy lokalnie działają przez IPC, a nie protokoły sieciowe.

> takim). Ale... gdzies/ktos tako rzekl, zadna konkretna informacja. A moze
> juz jest?

Keith Packard zapowiadał prace badawcze nad takim rozwiązaniem,
ale na razie na pewno tego nie robi (zbyt jest zajęty kolejnym
wydaniem X.org X Server).

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol@magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |