Re: WD1600JB stuk przy wylaczaniu

Autor: Mariusz <mk_NOSPAM_at_popnet.pl>
Data: Sun 01 Aug 2004 - 22:11:46 MET DST

> Czy dyski Western Digital WD1600JB (160GB ATA 8MB Cache)
> fabrycznie glosno stukaja przy wylaczaniu komputera?
> Mam jeden taki i ten stuk wydaje sie niepokojacy.
> Wystepuje tylko podczas wylaczania i jest pojedynczy
> ale bardzo glosny. Poza tym dysk pracuje bardzo cicho
> i bezproblemowo. Czy to normalne, czy dysk nadaje sie
> do wymiany?

Ehhhh, gdzie te czasy, że głowice parkowało się specjalnym programem przed
wyłączeniem starego poczciowego XT....
Teraz wszystko dzieje się samo ;-)
Jako, że pewnie jesteś młodzik i tego nie pamiętasz to przed zatrzymaniem
dysku trzeba usadowić gdzieś głowice, coby po opadnięciu na talerze nie
porezały Ci danych?! I dysk robi to sam w momencie wyłączenia. Ot i cała
tajemnica!

--
Mariusz