Re: Wstyd? [long]

Autor: Pafnucy <c-b_at_o2.pl>
Data: Sat 31 Jul 2004 - 19:22:10 MET DST

Halo, in news:ceghs9$38d$1@news.dialog.net.pl, Krzysztof Wolski hat
geschrieben:

> Taaa... Pogoń za gigahercami tudzież gigabajtami zaczyna
> przypominac rywalizację kto ma szybszy samochód, ładniejsza
> dziewczynę... Owszem, w niektórych kręgach komputer jest miarą
> statusu nie mniej niż np własne m-2, tylko po co?

Trochę masz rację ale nie do końca. Często spotykam się z opiniami że
jakiś tam komputer z powodzeniem wystarczy do prac biurowych. Trochę
mnie irytuje takie uogólnianie bo wszystko zależy od tego jakie prace
biurowe ktoś wykonuje na tym komputerze.

Ja w pracy używam Celerona 1.7 na taniej płycie Shuttle'a z chipsetem
VIA. Jak wiadomo procki Intela i chipsety VIA to niezbyt udane
połączenie. Bardzo narzekam na wydajność tego komputera... czy robię to
tylko dla zasady?

Nie. Wystarczy że na takim komputerze biurowym jednocześnie coś się
skanuje, uruchomiony jest Photoshop, Excel, kilka stron internetowych,
Adobe Acrobat i program do rozmów internetowych Skype - czyli rozsądne
minimum, narzędzi do pracy. Komputer bardzo muli. Ciężko sobie
wyobrazić pracę na wolniejszym sprzęcie.

Swoją drogą, spróbuj uruchomić na przykład Skype na procesorze około
500MHz. Staje się to po prostu niekomfortowe.

--
Cezary 'Pafnucy' Belka
Lepiej przeżyć jeden dzień jak tygrys,