Re: upgrade kompa - prośba o poradę

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sat 31 Jul 2004 - 12:50:08 MET DST

Użytkownik "Witiia" <KASUJwitiia@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cefidp$ac9$1@news.onet.pl...
> Witam
>
> Mój zestaw to Xp 1700+, Ecs k7s5a, FX 5600 ultra2, 512 Kingstone 266mhz,
> SB Live, tuner AverMedia TV Capture 98, Enlight 300W (od sirteca)
>
> Mam okazję sprzedać płytę i procka. W zamian planuję kupić płytę AsRocka
> k7s8x http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=6145.
> Ale z prockiem sam dokładnie nie wiem. Wacham się pomiędzy 2400+
> Thoroughbred a 2500+ Bartonem.
>
> Na korzyść pierwszego (2400+ T) przemawia:
> - cena
> - faktyczny zegar - 2ghz
> - pracuje na szynie 266mhz
> [...]

 Ten Asrock to najlepsza płyta SocketA w swojej klasie cenowej, ale
obsługuje magistralę FSB tylko do 333, więc Barton 2500+ owszem pójdzie ale
nici z podkręcenia na 3200+. Można kupić wersję K7S8XE która już ma FSB 400,
ale kosztuje +50 zł więcej. Pamięci też możesz się pozbyć i kupić 400-ki. Co
do wydzielania ciepła to możesz kupić 2400+ w wersji Thorton (ten sam rdzeń
co Barton). Ja bym kupił zwykłą K7S8X i thortona 2400+. Żeby mieć 3200+ to
musiałbym kupić Bartona 2500+ (+50zł), płytę z FSB 400 (+ 50~100zł) i ewent.
wymienić 0,5GB RAM na PC3200 (min. -dziesiąt zeta); nie warto.