Re: Pytanie: Płyta z dwukanałow± obsług± pamięci?

Autor: Leoric <leoric_at_leoric.pl>
Data: Fri 30 Jul 2004 - 20:42:39 MET DST

> Mam pytanie: chcę kupić now± płytę główn±.
> Ma ona dwukanałow± obsługę pamięci. Co to dla mnie oznacza?
> Mam tylko jedn± płytkę pamieci 512 MB. Czy będę musiał dokupić drug±??
> Czy na jednej bedzie obniżona wydajno¶ć systemu\??

Oznacza to dokladnie tyle:
a) jesli wrzucisz jedna kostke pamieci to bedzie chodzilo normalnie - tak
jak do tej pory
b) jesli wrzucisz 2 (najlepiej identyczne) kosci pamieci (czyli w twoim
przypadku znajdziesz druga taka sama kosc jak masz, albo sprzedaz ja i
kupisz 2x256 albo 2x512) uzyskasz dwukanalowa obsluge pamieci (czyli
transfer nawet do 6,4 GB/s) i w zaleznosci od procesora - moze sie to
przyczynic do wzrostu wydajnosci; na Athlonach XP wzrost bedzie
kilkuprocentowy (niezauwazalny)