Re: PC a sprawa zdrowia

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 30 Jul 2004 - 11:26:59 MET DST

Użytkownik "T.N." <xyzxyz@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cech2s$5ep$1@inews.gazeta.pl
> Witam, czy spanie w bliskiej obecnosci dzialajacego komputera moze
> miec jakis niekorzystny wplyw na zdrowie? (moja rodzina twierdzi, ze
> tak...)

Nie powinno się przebywać w bliskości żadnego urządzenia emitującego
fale elektromagnetyczne. Można sobie z tego pożartować, ale prawda jest
taka, że nie ma jednoznacznych dowodów na *brak* szkodliwości ich wpływu
w dłuższym okresie czasu na zdrowie człowieka. Takie długofalowe procesy
są dość trudne do zdiagnozowania, a ujawnienie wyników zawsze powiązane
jest z dużymi emocjami; nic dziwnego zresztą, bo ma to wpływ na duże
interesy i duże pieniądze. Ostatnio spotkałem się z potwierdzoną
informacją o wpływie fal emitowanych przez telefon komórkowy na
plemniki, co może prowadzić w dojrzalym wieku do bezpłodności u
mężczyzn. Widziałem też wyniki innych badań odnośnie pól rozproszonych.
Dlatego moim zdaniem ani nie należy spać z komórką przy uchu, ani z
komputerem
postawionym tuż za plecami, nie mówiąc już np. o zakładaniu ogrzewania
elektrycznego w podłodze mając małe dzieci. Jakoś tak się przywykło
traktować otaczające nas urządzenia jako stałe elementy naszego
otoczenia,
przez co nie zastanawiamy się nawet nad ewentualnymi skutkami
przebywania w ich pobliżu...

/odpowiadając zmień px na pl/