Re: ocena zestawu

Autor: Piter <spamtrap_at_honda.bt.pl>
Data: Thu 29 Jul 2004 - 16:11:40 MET DST

Użytkownik "Radek D" <radek997@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ce8ao6$5fp$1@news.onet.pl...

> Już tłumaczę - IMHO monitory LCD poniżej 5000-6000 zł
> więc te nie profesjonalne mają jeszcze dużo do nadrobienia
> w porównaniu do CRT - poświęć trochę czasu i poszukaj
> obiektywnych wypowiedzi na temat LCD (obiektywnych - nie opini
> sklepowych bo oni po prostu chcą sprzedać drogi towar), a jeszcze lepiej
> idź do kumpla/sklepu i popatrz jak wyglądają na LCD gry,filmy
> i skalowanie obrazu do niższej rozdzielczości (może teraz to ci się nie
> przyda
> ale za 2 latka jak grafika się zestarzeje a ty będziesz chciał zagrać w
> [...]

Zmien lepiej ta opinie bo chyba nigdy przed LCD nie siedziales.
Zarowno CRT jak i LCD maja wady.
Ja akurat do CRT nie wroce.
Na moich LCD gry w 800x600 chodza pieknie i dlugo nalezy sie przypatrywac
(co w dynamicznej grze jest trudne) by znalesc minusy interpolacji.
Co innego pod windowsem w 2d, czcionki w nizszych rozdzielczosicach sa mniej
czytelne ale w tym wypadku pracuje w zalecanej rozdzielczosci i nie ma
problemu.
Podczas grania czy ogladania filmow zadnego smurzenia nie obserwuje.

> A co do sklepów to nie porównuj tam CRT vs. LCD w większości sklepów
> monitory są podpięte pod rozdzielacze sygnału i dodatkowo CRT mają nie
> poustawiany
> kontrast i jasność by wyglądały gożej od LCD.

Nie przesadzaj. Wszystko zalezy od sprzedawcy i konkretnego sklepu.

> Mój brat cioteczny kupił 15" LG Flatron L1510S (pomimo tego, że mu
> odradzałem)
> już po kilku miesiącach przyzanał, że mój Sony 17" CRT 5-letni ma lepszą
> jakość obrazu.

A co rozumiesz przez jakosc?
Zdajesz sobie sprawe jak wiele zalezy od jakosci karty graficznej przy
polaczeniu analogowym?
Po za tym LCD kupil "taki sobie" o raczej kiepskich parametrach.
Po za tym Twoj 5 letni CRT Sony ma gorsza geometrie obrazu, mniejsza
jasnosc, i duzo bardziej jest szkodliwy dla zdrowia pobierajac przy tym
znacznie wieksze ilosci pradu.

> Mając 1700 zł na monitor kupiłbym CRT Mitsubihi 19" za 1400zł lub dołożył
do
> 2000zł
> i też 19" tylko że z lepszymi parametrami.

Do tej ceny dodaj jeszcze cene dobrego biurka.

> PS.Trudno zdobyć obiektywną opinię bo kto się przyzna, że kupił bubla
1000zł
> droższego od
> odpowiednika CRT.

Mam kilka 19 CRT. Obraz na nich jest dobryy, geometria raczej kiepska.
Kupilem 19" LCD i jestem zadowolony duzo bardziej.
Wszystko zalezy od zastosowan.
Zaden produkt nie jest idealny.

--
[  GA-8IK1100 & P4 2.6 GHz HT & 2*256 MB DDR 400 GeIL CL2  ]
[   Modecom Impact Silver & Realtek ALC 658 & 4 Speakers   ]