Re: Jak sie uzywa laptopa ? (bateria)

Autor: Jacek Marek <no.spam_jmarekw_at_interia.pl>
Data: Thu 29 Jul 2004 - 10:04:53 MET DST

Fantom wrote:
> Witam
> Posiadamy w firmie stosunkowo nowe laptopy, w ktorych dziwne szybko
> padaja baterie. Juz po kilku miesiacach z trzymania np 2 godzinnego
> trzymaja godzine, a po jakims czasie to juz wskaznik bardzo szybko
> spada i trzymaja np 30 min. Z czego to wynika ?? Ja prawidlowo
> uzytkowuje sie baterie (li-Jon jak sie nie myle) ? Pracuaj one
> wiekszosc czasu podlaczone caly czas do zasilania

Nie jestem specjalistą ale, nic z tym się /prawie/ nie da zrobić po prostu
ten typ tak ma.
Prawie oznacza wyciąganie naładowanej bateri, na czas działania pod pradem,
i wkładanie jej gdy nie ma prądu. Następnie działasz na niej aż ją
rozładujesz do końca i dopiero wtedy ładujesz. Jest to tak wysoce upierdliwe
że nikt /raczej/ tego nie robi. Inna sprawa gdyby mieć 2 baterie i laptopa
pozwalającego na ich urzywanie np Dell, wtedy 1 bateria jest caly czas w
laptopie i psuje się ale druga jest wykorzystywana bez doładowywania i
powinna dłużej trzymać pojemność. Serwis Della powiedział że normalne jest
iż bateria wytrzyma góra 2 lata... Mi zdechła po 1,5 roku z prawie 3g
trzymała 10 min...

JM