Re: Komputer do przechowywania plików

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Wed 28 Jul 2004 - 21:36:26 MET DST

orzech wrote:

> Mam złożyć sobie komputer, którego nominalnym zadaniem będzie backup
> danych z innych komputerów mojej firmy przez LAN, odbiór poczty i inne
> takie duperele, komp ma chodzić 24h/dobę czyli chyba jakiś UPS i ze dwa
> dyski w RAID -1'

no coz - pewnie dowolny specjalista zrobilby niezly smiech na
zdanie "czyli chyba jakis UPS" - bo to jest podstawa akurat;
chyba ze macie w firmie samo z siebie zasilanie awaryjne,
ale raczej nie macie; niestety zalicz UPS do serwera plikow
moze okazac sie dosyc potezny;

sprobuj moze zapytac w swojej okolicy w firmie administrujacej
linuxami, ile zazyczybyli sobie za odpowiednie skonfigurowanie softu;
mozesz rowniez zapytac na pl.comp.os.linux jakie mniej wiecej
oprogramowanie bedzie potrzebne;

linux to same zalety; przede wszystkim w przeciwienstwie do windowsa
nie zrzera Ci kilkaset MB RAM na trzymanie swojego srodowiska
graficznego, co biorac pod uwage, ze komputer pewnie i tak 24/7 bedzie
stal sam zamkniety w pokoju, jest dosyc duza zaleta; po drugie wiekszosc
oprogramowania jest open-source a juz na pewno do swoich potrzeb
dobierzesz cos z open-source; dalej - praca zdalna na linuxie jest
najbardziej naturalna forma wspolpracy - zas dla wind jest to spory
problem; poza tym masz przejrzyste logi systemu, mechanizm odpalania
zadan o okreslonej godzinie, aktualizacje pojawiajace sie natychmiast
po wykryciu dziur.... i wiele wiele innych;

jak juz sie zdecydujesz na linuxa, to popytaj na grupach linuxowych,
jaki sprzet nie sprawia pod linuxem klopotow; bo moze sie zdarzyc, ze
jakis jest przeklinany przez adminow;

adas;