Asus A7V133 + Athlon XP 2000+ (Thoroughbred)

Autor: Sławomir Świętoniowski <slawomir.swietoniowski_at_malpa-gazeta-kropka.pl>
Data: Wed 28 Jul 2004 - 19:19:46 MET DST

Witam wszystkich :)

Mam pytanie odnośnie tego, czy płyta ASUS A7V133
może współpracować z procesorem Athlon XP 2000+ (Thoroughbred),
właściwie to pytam, czy komuś udało się uruchomić
coś takiego.

Na stronie ASUSA spotkałem dwie sprzeczne informacje,
z jednej strony na liście akceptowanych procesorów
dla tej płyty występuje jedynie Athlon XP seria Palomino:
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
z drugiej strony jest też informacja, że jednak można
również używać procesorów z serii Thoroughbred:
http://www.asus.com.tw/inside/Techref/thoroughbred.htm

Póki co zaktualizowałem BIOS do najnowszej wersji 1009,
która powinna wszystko obsługiwać. W zasadzie wszystko
jest z początku dobrze: BIOS prawidłowo rozpoznaje
procesor jako Athlon XP 2000+, podaje mu w miarę
poprawne napięcie VCore 1,56 (wiem, że powinno być
wyższe 1,65), jednak próba uruchomienia/instalacji
OS-a (Windows 2003 Server Trial/Mandrakelinux 10)
kończy się za każdym razem niepowodzeniem. W
przypadku Windy problemy zaczynają się już w momencie
kopiowania na dysk plików potrzebnych do instalacji,
instalator co chwilę stwierdza, że nie może ich odnaleźć
na płycie (z poprzednim procesorem nie było żadnego
problemu).

Procesor się nie grzeje (maks. 40 stopni C - dobry
wentylator - Jamicon Typhon - polecam :) ).

Czy źródłem problemów może być zasilacz, ze starym
procesorem nie było problemów z defictytem mocy
(zasilacz Codegen 300 W).

Z góry dziekuję, za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam Sławek