Re: HDD i dodatkowy radiator ...???

Autor: GLide <glide_at_WYTNIJTOterramail.pl>
Data: Wed 28 Jul 2004 - 17:21:21 MET DST

On Wed, 28 Jul 2004 00:07:40 +0200, "BartekK" <sibi@sibi.cfu.com.pl>
wrote:

>ale te radiatory sa daremnie malutkie. Idz do sklepu elektronicznego/na
>gielde i za 10zl kupisz prawdziwy kawal aluminium z zebrami, na
>powierzchnie wieksza niz dysk, zeby mial ktorendy odbierac cieplo z
>dysku i przekazywac dalej...
>a swoja droga dodanie radiatora do dysku spowoduje ci spadek temp dysku
>o 3-5st, a za to wzrost temp ogolnej w obudowie o 10st ;)
>najlepiej jak na dysk bedzie ci wial jakis wentylatorek, wolnoobrotowy
>jak juz ci napisali koledzy...
A co za roznica - tak czy tak temperatura bedzie rozpraszan do wnetrza
obudowy, wiec czy z radiatorem czy bez, czy z wiatrakiem (wylaczajac
sytuacje gdy wiatrak wydmuchuje cieplo z HDD bezposrednio na zewnatrz)
i tak spodowujesz kumulacje ciepla w budzie.

>u mnie kreca sie 2szt 8x8cm zasilane 5V (praktycznie ledwo sie kreca,
>podmuchu prawie nie czuc, ale w zamknietej obudowie daly efekt o 10st
>mniejszej temp dyskow, a nie slychac ich wogole.
Najwazniejsze to zrobic przewiew w obudowie i najlepiej te dyski w
takim przeciagu posadzic.
U mnie w takim sobie malym "file serwerze" smiga ja min. Barracudy i
inne Caviary. 2 dyski umieszczone sa w kieszeniach w zatokach 5.25. W
obudowie sa 1x92mm z przodu, 1x92mm z tylu + wentylator w zasilaczu.
Tylna 92ka kreci sie troche szybciej niz przednia co wraz z
wentylatorem zasialcza powoduje malutkie podcisnienie wewnatrz.
Wystarczylo teraz we frontach kieszeni wywyercic szereg otworow fi 5mm
i problem chlodzenia dyskow zostal rozwiazany. Po przylozeniu reki
wyraznie czuc ze przez otwory zasysyane jest powietrze a dyski
utrymuja spokojnie 38C (pomieszczenie nie jest naslonecznione i dobrze
wietrzone).

Pozdrawiam
GLide

PS. Oczywiscie nie zawadzi roznoczesnie na dyskach umiescic radiatory,
ale mi sie nie chcialo.