Re: wolny komp

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Wed 28 Jul 2004 - 14:08:06 MET DST

Piotr Ślimak wrote:

> Tak, a świstak siedzi... Sprawdziłeś to? Bo mój dysk i kilka innych, w
> różnych komputerach nic sobie z tego nie robią.

niektore dyski z niektorymi napedami na tej samej tasmie NIE chca
poprawnie wspolpracowac - choc *teoretycznie* powinny. mialem cos
takiego z nagrywarka LG x16 - nie "lubila" pracy jako primary slave z
moim seagatem barracuda II wiec powedrowala na druga tasme. BTW - to
info z pierwszej reki - sprawdzone osobiscie ;-)

> 1 HDD i 1 CD na 1 taśmie to
> faktycznie nienajlepsze rozwiązanie, ale wcale nie jest tak, że HDD nagle
> zaczyna pracować, w dajmy na to PIO4.

moze sie myle - ale z tego co pamietam pojedynczy kontroler IDE *nie*
jest w stanie pracowac w trybach PIO i DMA *naraz*. tzn. jak np. cdrom
primary slave obsluguje *tylko* PIO (zdaza sie w starszym sprzecie) to
AFAIK o wlaczeniu DMA na hdd primary master raczej mozemy tylko
pomarzyc.. i dlatego w takiej sytuacji NIE nalezy "mieszac" na jednej
tasmie urzadzen pracujacych w roznych trybach PIO/DMA - bo zwolnimy
prace tych drugich/o obciazeniu procka nie wspominajac. natomiast sama
szybkosc transmisji w DMA moze sie chyba roznic miedzy urzadzeniami na
tym samym kontolerze np. cdrom UDMA 2 a HDD UDMA 5.

> Chyba, że się czepiam niepotrzebnie

moze troche? ;-)

pozdrowionka