Re: Promise Fast TRAK TX2

Autor: Mariusz Burzec <kermitb_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 27 Jul 2004 - 22:48:24 MET DST

> Chodzi mi o testy wydajnosci i ogolne wrazenia z uzywania
> sprzetu. W szegolnosci testy spod programu SiSoft Sandra
> na dyskow spetych w RAID 0 by mnie bardzo ucieszyly.
> Poza tym mozliwoc bootowania z takiej macierzy.
> I czy nie ma jakichs zgrzytow podczas jednoczesnego korzystania
> z macierzy RAID i wypalaniu kroazkow i ew. czytaniu z krazka.

Mam podobny sprzet (kontroler Promise Ultra 100 przerobiony na Fast Trak
100) i choc go nie uzywam juz od jakiegos czasu (nie potrzebuje go) to moge
powiedziec ze dzialal bardzo dobrze. Uzywalem go w konfiguracji Raid 0 i
choc nie osiagnalem oczekiwanej wydajnosci, to nigdy nie mialem z nim
najmniejszych klopotów czy to zwiazanych z bootowaniem, czy tez wypalaniem
krazków. Opierajac sie na moich doswiadczeniach, moge powiedziec ze jesli
chcesz osiagnac maksymalna wydajnosc w Raid 0, musisz przede wszystkim
wybrac odpowiednie dyski. Nie moge Ci doradzic jakie najlepiej spisuja sie w
Raid 0, za to moge Ci powiedziec ze uzywajac dwóch identycznych 10GB dysków
Seagate (starszy model, 5400obr/min, w gumowym ubranku, zdaje sie z serii
U5), osiagnalem jakis 40 - 50% przyrost szybkosci transferu w porównaniu do
transferu z pojedynczego dysku. O niemal 100% przyroscie wydajnosci jaki
teoretycznie powinno sie osiagnac, moglem tylko pomarzyc. Moje eksperymenty
potwierdzily tylko obiegowa opinie ze Seagate'y nie nadaja sie do pracy w
konfiguracji Raid 0. Podobno Baracudy spisuja sie jeszcze gorzej, pracujac
wolniej w konfiguracji Raid 0 niz samodzielnie. Moze ktos na grupie
potwierdzi lub zaprzeczy tym plotkom? ;-)

Pozdrawiam
Mariusz B.