Re: USB1.1 i USB2.0

Autor: Mike <mikie_at_blow.spam.away>
Data: Tue 27 Jul 2004 - 17:45:29 MET DST

"rosi" <keyser.soze@interia.pl> wrote in message
news:ce5ile$btj$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Lukasz Ledochowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości

> powiem tak, mam 2 cyfrowki, jedna ma 3x optyczny + 3x cyfrowy 2mpix ,
druga
> 10x optyczny + 2.7x cyfrowy 3mpix... i mimo wszystko wole ten z mniejszym
> zoomem... po prostu jest bardziej poreczny i mozna szybciej nim zrobic
> fotke, a ten nowszy ma pelno bajerow i kiedy zaczyna sie szalec z zoomem
(w
> koncu to 27x!!!) to niemozliwoscia staje sie zrobienie nie rozmazanej
fotki,
> [...]

A jak mozesz porownywac zoom 9x do zooma 27x ? Logiczne chyba ze z wiekszym
zoomem calosc kadru zajmuje odlegly maly punkt, zatem jednoczesnie drobny
ruch reka powoduje o wiele wiekszy ruch obrazu w calym kadrze. Slyszales o
czyms takim jak statyw? Polecam.

Druga sprawa - jesli obiektyw nie jest zbyt dobry to przy wiekszym zoomie
maleje maxymalne otwarcie przyslony (jasnosc obiektywu) - co za tym idzie
wydluza sie czas otwarcia migawki (aby dostatecznie naswietlic zdjecie).
Przykladowo Canon G5 - obiektyw przy max zoom (4x) nadal przyslone ma na
przyzwoitym poziomie f3.0. A dla odmiany Canon S45 przy max zoom 3x
przyslona juz tylko f4.9.
Jesli masz dluzej otwarta migawke plus duzy zoom plus trzesienie reka (zadna
reka nie jest idealna) to nie masz duzych szans na nierozmazane fotki.

Jeszcze raz polecam statyw.

mk