Re: Co to może być?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 27 Jul 2004 - 16:02:26 MET DST

Proces Madab <omita@poczta.onet.pl> zwrócił błąd:

> A czym to poodkurzać? Bo już wyjąłem kartę, podmuchałem na kartę aż się

Ja odkurzam pędzelkiem z naturalnego włosia. Można uzyć gruszki, puszki z
powietrzem a nawet odkurzacza, ale w tym ostatnim przypadku należy pamiętać
o ładunku jaki się zbiera na plastikowych częściach. Jeśli taki masz to
lepiej nie ryzykować. Należy dokładnie usunąć kurz z gniazda w które
wkładana jest karta graficzna, tam może być napchane całkiem sporo.

> trochę zakurzyło w pokoju ;-) ale nie za wiele było tego kurzu. Wsadziłem
> kartę i nic. Nie zadziałał... ale poruszenie kartą pomogło :-/

Teraz widzę, że objawy były identyczne. Dla pełni obrazu napisz jaki masz
model zasilacza i płyty głównej. Napisz czy zdarza się że dysk startuje ale
monitor pozostaje ciemny jakby sygnał nie dochodził. Czy zdarzają się zwisy
bez powodu i jakieś artefakty (np. kolorowe kropki) na ekranie.

> Myślisz, że skoro po któryms zresetowaniu i poruszeniu komp zadziałał
> tylko do momentu sprawdzania pamięci i stanął, a dopiero nastepny reset
> go uruchomił, to winna jest płyta?

Jest to najbardziej prawdopodobne, poza tym zabrudzeniem które może też
dotyczyć innych gniazd. No i nieśmiertelnym zasilaczem. ;)

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze