Re: problem z bateryjka - laptop

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Mon 26 Jul 2004 - 15:36:06 MET DST

Proces BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> zwrócił błąd:
> Dyrektor mi sie skarzyl, ze komputer uruchamia sie dopiero po wcisnieciu
> F2, no to ja patrze co jest: CMOS checksum error, no to ja bateryjke
> wymienilem na nowke i po wylaczeniu na godzinke i ponownym wlaczeniu
> znow ten sam blad. Coz to moglo sie stac? Bios siadl? a moze napiecie z
> bateryjki w jakis sposob nie zasila biosu? Moze by na drucikach jakos
> podlaczyc? Laptop juz nie na gwarancji. A i jest to Aristo Optima.

Przyczyn może być kilka, np. wadliwa bateria, uszkodzone ścieżki od
zasilania. Najpierw pytanie kontrolne - rzadko, ale się zdarza że są dwie
bateryjki - zegarek ma własną. Na pewno nie ma drugiej?

Małe sugestie:
1. Sprawdzić dobrym miernikiem czy akumulatorek się naładował (godzina to
może być za mało) jeśli to bateria ładowalna albo czy po prostu nie była
martwa od urodzenia jeśli zwykła. Jaki to typ baterii? Czy ten notebook był
podłączony do zasilania jak był wyłączony?
2. Zrobić Load BIOS defaults czy co tam jest żeby odnowić ustawienia.
3. Zrobić flasha BIOSu, trochę ryzykowne.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze