Re: Wentylacja PC :)

Autor: igor <nieprawdziwy.adres_at_poczta.pl>
Data: Sun 25 Jul 2004 - 16:10:16 MET DST

zumek@op.pl wrote:

> Teraz to wygląda tak:
> Jeden dość wydajny wentylatorek wtłacza powietrze do komputera tuż przy
> procesorze.Wyloty oryginalne + 3 otwor na śledzie.Na wlocie siatka miedziana
> dość drobna by zatrzymać sierść i nie tylko.
> W efekcie temp. procka (athlon 2000+@2600+) obniżyła się o 3-5 C i we wnętrzu
> obudowy czysto jak po sprzątaniu.
> Jedyny mankament to częste czyszczenie siatki na wlocie ale do tego nie trzeba
> rozbierać obudowy.
> Jestem więc zadowolony i polacam taki sposób innym.Tobie również.
>
> Pozdrawiam

> [...]
Ja na to patrzę z troche innej strony - najwięcej ciepła oddaja procesor
i zasilacz (chyba że ktoś ma jeszcze monstrualną grafikę) i z tych
podzespołów trzeba to ciepło usuwać poza obudowę. Dla mnie głupotą jest
rozpraszanie kilkudziedzesięciu watów ciepła z procesora w obudowie.
Przełożyłem więc wentylator na radiatorze odwrotnie, nałożyłem na niego
  papierową rurę i wyprowadziłem za obudowę. Teraz zaciąga chłodniejsze
powietrze przez radiator i wyrzuca gorące na zewnątrz. Ciepłe powietrze
nie miesza sie z chłodnym w obudowie.
Co do brudów to w pełni sie zgadzam - każdy komputer przepompowuje tyle
powietrza, że na wlocie musi być filtr, albo przynajmniej siatka.
igor