Re: Wentylacja PC :)

Autor: Tomasz Roskal <troskal_at_gazeta.pl>
Data: Sun 25 Jul 2004 - 13:53:57 MET DST

On 2004-07-25, zumek@op.pl <zumek@op.pl> wrote:

> A to ciekawa teoria :)

Sprawdzona w praktyce

> Jeśli przez komputer (nie tylko) przepływa powiedzmy 10 m3 powietrza na minutę
> to jaka różnica w którym kierunku ?

Np mam w domu kota - jego wlosy sa wszedzie. Gdy wiatraki sa ustawione
na wyciaganie, to powietrze wlatuje naturalnymi i specjalnie zrobionymi
nieszczelnosciami. Sa one na tyle male ze taki koci wlos nie wleci do
srodka. Natomiast jak kiedys przez przypadek odwrotnie wlozylem
wentylator do zasilacza to mialem ten caly koci syf w srodku.

Z kurzem jest podobnie - owszem dla sporej jego czesci nie ma znaczenia
czy wleci wentylatorem czy nie - ale tez spora czesc (glownie te wieksze
czasteczki) nie wleci w "tradycyjnym" ustawieniu (chocby dlatego
ze mniejsze cisnienie jest przy otworach wentylacyjnych niz zasysane
przez wiatrak.