Abit BE6 HPT366 + Win 2000 + IBM 60GB ATA100

Autor: Maciej <orbity_at_wp.pl>
Data: Sun 25 Jul 2004 - 04:41:56 MET DST

Witam

Od razu wspomnę że sporo poczytałem w archiwum grup o problemach BE6 z
HPT366...
Ale spośród wielu listów i różnorodnych problemów trudno wyciągnąć
jednoznaczne wnioski.

Mam płytę Abit BE6 z HPT366 i dysk IBM 60GB ATA100 i Win2000, a problem to:
Płytę mam od 2 tygodni i wszystko chodziło ok, aż 2 dni temu...
Nagle niebieski ekran, jakiś komunikat (czasem było też o hpt366.sys coś
tam...), kilka sekund komunikat i potem zatrzymanie pracy dysku i reset.
Czasem potem po sprawdzeniu chkdsk jakieś błędy itp.
I tak kilka razy dziennie. Aż potem pojawiły się problemy z wystartowaniem
Win2000 - coś pozmieniał, pogubił pliki...
Miałem wgrane: BIOS płyty MU, HPT366 v1.07, sterowniki w Win2000 HPT366
1.25.
Uprzedzam że podczas startu dysk jest wykrywany prawidłowo a kondensatory na
płycie są ok.
(aha, HPT366 ustawia dysk na "MW DMA 0", a czy nie powinien na "UDMA 4" ?)

Zakładam że to na pewno problem HPT366, ale jakie BIOSY i sterowniki mam
wgrać ?
Czy najlepiej BIOS TH z HPT366 v1.25 - niejako ostatnia oficjalna pełna
wersja - i wtedy sterowniki dla Win2000 też 1.25.
Czy może te ze zmodyfikowanym BIOSem z HPT366 v1.26 czy 1.28 czy 1.28b czy
może 1.30 ?
I jakie wtedy do tego sterowniki pod Win2000 ?

Będę wdzięczny za opinię osób używających takiej płyty, które miały takie
problemy i jakie sterowniki im pomogły.
Na jakich BIOSach pracujecie i jakie okazały się najbardziej stabilne ?