Re: szybciej i taniej - jak?

Autor: Bartosz Waleska <combosoft_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 24 Jul 2004 - 19:19:36 MET DST

> Trudno powiedzieć, jakie dyski są obecnie najmniej czy najbardziej
> awaryjne. Myślę, że nie ma zdecydowanego lidera. Ja bym kierował się
> czymś innym:
> - czasem trwania gwarancji (niektórzy dają 1 rok, inni 3 lata)
> - głośnością pracy (najcichsze - Samsung i Seagate, Maxtor trochę
> głośniejszy, WDC najgłośniejsze).
>
> Poza tym IMO nie ma sensu pakować się w SATA. Obecne dyski SATA nie
> odbiegają wydajnością od tych PATA (no, może poza nowymi Seagate z NCQ i
> WD Raptorami), a są zwykle trochę droższe.
</ciach>

W sumie na te tanie akurat daja 1 rok, a nie istnieje uzasadniona potrzeba
dysku
wiekszego. W tej chwili jest 20GB dysk i 10GB jest wolne i niczym nie
zagrozone...
Czyli kupienie dysku ATA100 i zastosowanie zamiast sATA nie doprowadzi
do wiekszej utraty wydajnosci? Roznica w cenie to powiedzmy max. 70 zl
(jezeli zdecyduje sie na 40GB dysk ata100 8MB cache)

pozdrawiam,
Bartek.