Re: szybciej i taniej - jak?

Autor: Jan Kowalski <jkowalski1111_at_wp.pl>
Data: Sat 24 Jul 2004 - 17:20:09 MET DST

Bartosz Waleska napisał(a):

> Dobra, a co z dyskiem: Wybralem Caviara 80GB 7200 sATA za 309zl. Troche
> sie obawiam... jak jest z awaryjnoscia tych dyskow?

Trudno powiedzieć, jakie dyski są obecnie najmniej czy najbardziej
awaryjne. Myślę, że nie ma zdecydowanego lidera. Ja bym kierował się
czymś innym:
- czasem trwania gwarancji (niektórzy dają 1 rok, inni 3 lata)
- głośnością pracy (najcichsze - Samsung i Seagate, Maxtor trochę
głośniejszy, WDC najgłośniejsze).

Poza tym IMO nie ma sensu pakować się w SATA. Obecne dyski SATA nie
odbiegają wydajnością od tych PATA (no, może poza nowymi Seagate z NCQ i
WD Raptorami), a są zwykle trochę droższe.

> No i teraz ten zasilacz...
> zasilacz ATX 300W Silent Power za 139zl
> zasilacz ATX 350W Codegen 6537 Silent za 129zl
> zasilacz ATX 300W ModeCom 300GT(PF) za 139zl
>
> calkowita ostatecznoscia:
> zasilacz ATX 350W ModeCom 350GTF(PF) za 169zl
> Ale to juz calkowity wyzysk ;-)
>
> A moze cos taniej, czy to jest ta klasa o ktorej mowimy i musze sie liczyc z
> takim
> wydatkiem, co by uniknac "zabawy na calego"?

Myślę, że przy Matroxie i jednym napędzie spokojnie wystarczy ModeCom 300GT.

--
jk.