Re: Pytanie o sklad zestawu

Autor: DeJotPe <thejotpe_at_potcza.oent.pl>
Data: Sat 24 Jul 2004 - 14:34:29 MET DST

Użytkownik "Grzegorz Skaruz" <grzegorz@skaruz.com.USUNTO.I.TO> napisał w
wiadomości news:2lh4g01rm0afukd6ro5q4a2472ltoqe345@4ax.com...

> Ze starego komputera zabieram
> - dysk IBM 30GB 7200 ATA100 + Seagate 60GB 5200 w kieszeni jako
> kontener na filmy (z czasem jeden jakiś 120 - 160GB)

90GB to mało. szybko bedzies potrzebował dokupić nowy - kup najwiekszy na
jaki Cie stać, ale jak 160 kosztuje 500zł a 200 800zł to chyba widac, ze
sie nie oplaca (to był przykłąd cen

> - karta graficzna Creative GeForce 2MX 32MB (z czasem coś lepszego do
> zagrania)

no do zadnych nowych gier Ci to nie wystarczy. pierwszą gra, która na tym
mi nie poszła (nie dało sie grać w najnizszych ustawienaich) była gta3

(jak bedziesz kupował nową to zapytaj jeszcze raz:)

> - CDRW, klawiatura, mysz, monitor 17"

> Pozostaje zakupić:
> - karta sieciowa (może być zinregrowana)

moze być.

> - kieszeń do HDD (z wiatrakem? bez? jakiaś podpowiedź? :)

lepiej z wiatrakiem, ale co zamierzasz tam wsadzić/ 30 pójdzie jako
"dysietka"?

> - RAM 512 (lub 512 + 256) DDR (czy brać pamieci markowe (Kingston?)

nie muszą być markowe, muszą być 400 (nie ma róznicy w cenie na korzyć
wolniejszych) mogą być ciut lepsze (lepsze timingi - standardowe maja
CL=3 lepsze mają CL=2,5 lub CL=2)

lepiej kupić pamiec parami - np. 2x 512 albo 512 i potem drugie 512. dodam
ze 512 to absolutne minimum.

> czy zwykle? 333 czy 400?)
>
> - procesor:
> - Athlon 2000 - 294 zł
> - Athlon 2200 - 360 zł

imho 10% róznicy w oznaczeniu, a 20% w cenie - lepiej patrz na jakim
jądzre jest ten athlon, ile ma cache'u i jakie ma fsb

> - Celeron 2000 - 308 zł
> - Celeron 2400 - 333 zł
>
> Z archiwum grupy wynika że zdecydowanie Athlon, natomiast w sklepie
> polecili mi Celerona ze względu na stabilność.

Zmień sklep:) hehe "stabilność" mysle że im po prostu ten szajs nie
schodzi...

> Nie planuję podkręcać, chyba że wystarczy kliknięcie w BIOSie :)
> Zwiększenie wydajności o 10% nie ma dla mnie większego znaczenia jeśli
> miałoby się to odbić na stabilności, bo i tak zmieniam z D600 :)

jesli to zrobić umiejętnie, to nie ma to wpływu (nie przesadzać z tym
podkrecaniem). polega to na zwiekszeniu czestotliwosci fsb w biosie - taką
mozliwosc musi oferowac płyta głowna - dobre do tego sa płyty epoxa

> - płyta główna
> I tu spory problem gdyż zupełnie nie mam pojęcia.

nforce2 z dual channel ram (chociaz to nic nie daje) z obsługą fsb400
(dzis chyba wszystkie) SATA imho jest nieopłacxalne bo sie na jesieni
zmieni ten standart, a to troche niewypał jest. fire wire - jak nie wiesz
co to jest to Ci niepotrzebne, LAN to jest w nforsie podobnie jak 6cio
kanałowy dzwiek.

> - obudowa - jakiś ładny wygląd :) A poważniej to aby miałą wyjścia USB
> z przodu (obecnie nie mam)

tak jak piszesz - jakakolwiek byle miała wyjscia z przodu, podobała sie i
najlepiej jakby była cicha i sie wszystko w srodku miescilo (czasmi sa
takie ze plyta glowna uniemozliwia wsadzenie czegos do stacji 5,25 - DVD
lub cdrw lub dodatkowego

i jeszcze jeden element - zasilacz - nie ma co na nim oszcedzac, zabawa
zaczyna sie od modecoma (300 juz od okolo 130zł) wszystko co gorsze to
niebezpieczne...