Jaki notebook?

Autor: lukeg <lukegWYTNIJTO_at_free.polbox.pl>
Data: Fri 23 Jul 2004 - 11:14:31 MET DST

Cóż, tak się złożyło, że dostałem się na studia i z tej okazji rodzina
postanowiła mi kupić nowy komputer. Wydaje się, że najpraktyczniejszym
rozwiązaniem byłoby kupno notebooka - tak, abym mógł zabierać komputer ze sobą
na weekend do domu.

Niestety - na sprzęt mam jakieś 5000 zł. Komputera chciałbym używać do pisania
tekstów (co oczywiste), surfowania po Sieci, może oglądania filmów i - co
stanowi największy "problem" - do grania. Zaznaczam, że nie bardzo zależy mi na
czasie pracy na bateriach - z racji, że komputera będę używał raczej
podłączonego do sieci elektrycznej.

1. Czy moglibyście zasugerować, jakimi parametrami powinien charakteryzować się
sprzęt?
2. Czy opłaca się kupować notebooka w technologii Centrino? O ile się
orientuję, technologia zapewnia cichszą pracę i dłuższy czas pracy na
bateriach - a to nie są moje priorytety...
3. Czy warto kupować notebook firmowy? Nie stać mnie na płacenie za markę, tak
więc czy notebooki firmowe mają jakąś przewagę (np. w jakości podzespołów) od
składaków?
4. Zaproponowano mi laptopa o następujących parametrach (Centrino): procesor
Pentium M 1.4, 512 MB RAM, dysk twardy o pojemności 60 GB, napęd Combo. Cena:
5660 zł. Czy opłaca się kupić taki sprzęt? Czy jego wydajność pozwoli mi na
granie w nowe gry wypuszczone np. za rok? A może mogę znaleźć coś lepszego za
porównywalną cenę?

Trochę się rozpisałem... Zapewne za dużo wymagam od laptopa za 5000 zł, ale być
może doradzicie mi jakiś rozsądny wybór? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam