Re: Burza i Komputery

Autor: komp <przewoz_pw_at_gazeta.pl>
Data: Wed 21 Jul 2004 - 21:32:29 MET DST

>Dziśiaj byłem w firmie internetowej, i porozmawiałem na ten temat, i
>jeden z pracowników tej firmy dał mi 1-2 metry przewodu, i powiedział mi
>żeby tym przewodem połąszyć komputer z kaloryferem, bo wtedy można
>zminaliizować ryzyko zjebania kompa przez piorun, czy to prawda ??
Ryzyko rozwalenia kompa przez piorun raczej wiele nie zmniejszysz. To
zadziała w razie wewnętrznych przepięć etc.
Ważne jest jeszcze, do czego ten kaloryfer jest podpięty. Czy jest to twoje
domowe c.o (jak piorun pieprznie, to na kaloryferze napięcie się pojawi i z
kompa - taki sam złom jak i bez tego kabelka który chcesz zamontować)