Re: Dysk twardy+Samsung+80GB+Nie działa

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Wed 21 Jul 2004 - 16:50:11 MET DST

jacekwu(_Nie_spam_)@o2.pl wrote:

> Mam problem z podłączeniem dysku twardego ( SAMSUNG SPINPOINT SP0802N 7200
> R.P.M. )do komputera:

> Wcześniej ten sam dysk działał bez zarzutów (całe 80 GB bios widział). Nie
> musiałem nawet upgradeować biosu. Dysk twardy ustawiony na primary master.
> Problem ten pojawił się gdy zdecydowałem zmienić taśmę IDE z 40 na 80
> żyłową. Taśmy obie są sprawne. Powróciłem jednak do 40 żyłowej. Na tej
> samej taśmie podłączony jest CD-rom (primary slave) jest wykrywany przez
> bios. Natomiast dysk twardy nie.

a probowales moze wrzucic cdrom na oddzielna tasme i wtedy odpalac SAM
dysk na tej 80-tce kablu? bo czasem sprzet na jednej tasmie sie
"gryzie", bywaly nawet serie dyskow "wrazliwe" (sic!) na to czy
podlaczales je na koncu i w srodku tasmy (brzmi dziwnie ale cos takiego
mialo miejsce - i NIE chodzi tu nawet o przelaczanie miedzy
Master/Slave!). poza tym niektore starsze cdrom'y nie lubia tasm 80-tek
i podlaczanie je pod takie moze AFAIK prowadzic do dziwnych zjawisk na
danym kanale IDE..

pozdrawiam & powodzonka