Re: temperatura wewnątrz obudowy

Autor: Mancer <mancer_at_o2.pl>
Data: Wed 21 Jul 2004 - 14:23:32 MET DST

"wieniuszka" <wieniuszka_tego_nie@gazeta.pl> wrote:

> jaki jest bezpieczny przedział temperatury wewnątrz obudowy ('System
> temperature')?

Raczej nie ma to większego znaczenia. I tak znacznie
bardziej grzeje sie procek i to na jego temp nalezy patrzeć.

> Bo zamierzam właśnie wyłożyć sobie obudowe matami bitumicznymi (co wiąże
> się z zasłonięciem otworów wentylacyjnych w obudowie) i nie wiem, czy
> muszę kupić do tego wiatrak do obudowy, czy próbować bez.

Wygłuszenie matami bitumicznymi nie zmniejszy Ci w ogóle hałasu
(nie wyciszy kompa). Miało by to sens tylko gdybyś chciał obudowę
komputera przerobić na dobudowę kolumny głośnikowej ;-)

W samochodach stosuje się ja, po to aby stworzyć głośnikom
w drzwiach komorę o odpowiednich warunkach akustycznych i
wyeliminować rezonans w jaki mocny bass wprawia blachę.
Potocznie mówi się na to wygłuszanie, ale wcale po tym
zabiegu nie robi sie ciszej ;-)

Aby było ciszej wykłada się powierzchnie wełna mineralna,
gąbką, filcem, itp. Ale aby był dobry efekt, to trzeba to
zrobić umiejętnie.

--
Wojciech "Mancer" Przybysz