Re: Pytanie o kartę IDE-2?

Autor: Tomek <tomway_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 21 Jul 2004 - 10:37:24 MET DST

> tak myslałem i założyłem ją ale coś nie tak bo przez tą karte nie chce
> startowac zwykły dysk na kontrolerze na płycie? Może ktoś to instalował?
Miałem nowsze wersje tego kontrolera, ale procedura sądzę, że jest ta sama.
Można ją instalować na dwa sposoby.
1. Jeżeli masz do niej dodatkową wąską taśmę z małą płytką drukowaną na
końcu (powinna być w komplecie),
to kontroler montujesz w PCI, a dodatkową płytkę na koniec złącza ISA.
Wtedy kontroler Tekrama zastępuje ten na płycie.
2. Instalujesz tylko kartę PCI i ustawiasz w BIOSie obsługę dodatkowego
kontrolera lub kontroler z płyty jako drugi.
Następnie musisz wejść do BIOSu Tekrama i w zależności od wcześniejszych
ustawień go skonfigurować joko podstawowy lub dodadtkowy. Niestety może być
konieczne ręczne ustawienie przerwań dla PCI i pamięci.

Możesz szukać w sieci instrukcji do modeli DC690, procedura instalacji
będzie bardzo podobna.

Generalnie poprawne skonfigurowanie tego cuda może być bardzo ciężkie i
lepiej sobie odpuścić.
Jest to stare urządzenie o niskiej wydajności.
TM