Re: maxtor vs caviar

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 20 Jul 2004 - 16:26:26 MET DST

Gasker napisał:

> waham sie miedzy dwoma dyskami:
> [...] Maxtor 80GB 7200rpm 8MB Cache ATA-133
> [...] Western Digital Caviar 80GB 7200rpm 8MB

Nie wiem jakie to są dokładnie Maxtory, ale jeśli mowa o DiamondMax +9
to mam kilka takich w firmie (dokładnie o pojemności 80 GB) i
specjalnie nie jestem z nich zadowolony. Na dwóch egzemplarzach
pojawiły się już pierwsze bady a prędkość przyrostu nowych stale
wzrasta. Dodatkowo dyski trochę się grzeją i musiałem dokupić
dodatkowe wentylatory. Jeśli chodzi o pracę, to w trybi IDLE są nawet
ciche, dopiero podczas odczytu zaczynają lekko terkotać.

Caviarów również mam kilka (w domu również) i z tymi jeszcze nie
miałem poważniejszych problemów. Jedyna rzecz jaka mnie wkurzała w
modelach 80 i 120 GB to metaliczny świst talerzy pojawiający się po
jakimś czasie. Teraz mam Caviara 160 GB i w tym dysku już czegoś
takiego nie ma. Być może to cała nowa seria została poprawiona i
kupując teraz dysk o pojemności 80 GB również będziesz miał ciszę.
Czego oczywiście z całego serca życzę ;)

Podsumowując: z tych dwóch polecam WD.

--
                        Pozdrawiam, Sniper