Re: dobry monitor lcd 17"

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal_at_nie-spamuj.gazeta.pl>
Data: Mon 19 Jul 2004 - 21:59:16 MET DST

Niejaki zen twierdzi jakoby:

> Witam!
> Chce kupić sobie monitor lcd 17".

Mam taki sam problem. Zdecydowany jednak jestem prawdopodobnie na Eizo
L557 (2800-2900 zł, w zależności od sklepu).
Monitor, podobnie jak w Twoim przypadku, ma być do wszystkiego.
Oglądałem go a MediaMarkt, i jakość obrazu ma niesamowitą. Bardzo dobre
kolory, itd. Funkcja różnych "trybów" obrazu (Movie, Text, sRGB, Picture
itd) spisuje się b. dobrze - nie trzeba bawić się w ustawianie, gdy po
czytaniu tekstu chcemy się rozerwać przy dobrej gierce.

Jako monitor do gier - hmm... Matryca MVA ma ten czas reakcji 25ms. Z
jednej strony słyszę o nim same pozytywne opinie, jakoby smużenie było
nieznaczne, i z łatwością można by się do niego przyzwyczaić. Z drugiej
strony ktoś na tej grupie narzekał, że monitor ten kiepsko się do gier
nadaje. Na tym, co widziałem "na żywo" (był to, jak to w MM, film, demo
Painkillera) smużenie występuje, lecz nieznaczne, i gdybym się nie
przyglądał, zauważyłbym je jedynie w bardzo dynamicznych momentach.
Jednak - warunki do testowania były kiepskie, i prawdopodobnie to, czy
smuży bardzo czy nie bardzo dowiem się dopiero po zakupie.

Tak więc - prawdopodobnie kupię ten, o ile uda mi się go gdzieś znaleźć
w białej obudowie. W MM był tylko czarny, na odległość (przez Internet)
zamawiać nie chcę (bad piksele, gwarancja i te sprawy), a w mojej wiosze
niechętnie sprowadzają takie drogie monitory. Pożyjemy - zobaczymy :>

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//