Re: leciwe pamieci -- kilka pytan

Autor: rosi <keyser.soze_at_interia.pl>
Data: Mon 19 Jul 2004 - 09:16:17 MET DST

Uzytkownik "geos" <geos@nowhere.org> napisal w wiadomosci
news:cdfpoe$3m0$1@atlantis.news.tpi.pl...
> witam,
>
> mam pytanie zwiazane ze starymi pamieciami sdram i plytami na chipsecie
> BX. konkretnie jest to plyta *ASUS P2B-D*. w kilku ostatnich postach
> wyczytalem, ze moga byc jakies problemy z obsluga pamieci przez ten
> chipset i mam watpliwosci. doswiadczonych w temacie prosze o odpowiedzi.
>
> *1a)* czy musze kupowac pamieci tzw. "jednostronne"? (wiem, ze nie
> chodzi od fizyczne umieszczenie kosci po jednej stronie laminatu).

jak pamietam to BX obslugiwal pamieci z bankami do 16MB, a wiec podziel
sobie ile ma kosc przez ilosc bankow i bedziesz wiedzial czy ruszy...

> *1b)* jak uniknac pomylki kupujac takie pamieci, jak je nazywac, bo
> wlasnie kiedy mowie "pamieci jednostronne" to sprzedawca pokazuje pamiec
> z kosciami po jednej stronie laminatu, a przeciez nie o to chyba chodzi..

jak wyzej...

> *2)* czy jest jakies ograniczenie na pojemnosc obslugiwanych kosci
> jednostronnych? czy jesli kupie kosc 512MB jednostronna (jesli byly
> takie w ogole) to czy ta plyta je obsluzy, czy musze zakupic dwa moduly
> 256MB?

znow jak wyzej... czesto nowsze kosci SDRAM posiadaly np 4 banki po 64MB, co
jak latwo policzyc =256MB, a taka kosc juz ci nie pojdzie... sam sie na tym
sparzylem...

> *3)* czy pamieci jednostronne sa obslugiwane przez nowoczesniejsze
> chipsety np KT133A i pozniejsze, ktore nie maja problemow z pamieciami
> dwustronnymi?

"nowe" kosci jak pamietam byly obslugiwane przez sprzet od okolic 1GHz
predkosci procka, czyli np. KT266
"stare" kosci chodza we wszystkich kompach

tak przy okazji to zamieszales. kosci "jednostronne", to te nowsze z duzymi
bankami, a "dwustronne", to te dla starszych plyt

> *4)* czy jest roznica w szybkosci pomiedzy pamieciami jednostronnymi a
> dwustronnymi?

a czy ma to dla ciebie jakies znaczenie jezeli to jest juz sprzet, na ktorym
sie raczej nie gra w UT2004???

> *5)* czy te zabawy w rodzaje pamieci dotycza tylko chipsetu intela BX i
> wczesniejszych? czy jesli mam plyte na chipsecie SERVERWORKS to bedzie
> ona miala tez takie problemy z obsluga dwustronnych modulow?

te zabawy dotycza praktycznie kazdego starego chipsetu...