leciwe pamieci -- kilka pytan

Autor: geos <geos_at_nowhere.org>
Data: Mon 19 Jul 2004 - 08:29:07 MET DST

witam,

mam pytanie zwiazane ze starymi pamieciami sdram i plytami na chipsecie
BX. konkretnie jest to plyta *ASUS P2B-D*. w kilku ostatnich postach
wyczytalem, ze moga byc jakies problemy z obsluga pamieci przez ten
chipset i mam watpliwosci. doswiadczonych w temacie prosze o odpowiedzi.

*1a)* czy musze kupowac pamieci tzw. "jednostronne"? (wiem, ze nie
chodzi od fizyczne umieszczenie kosci po jednej stronie laminatu).
*1b)* jak uniknac pomylki kupujac takie pamieci, jak je nazywac, bo
wlasnie kiedy mowie "pamieci jednostronne" to sprzedawca pokazuje pamiec
z kosciami po jednej stronie laminatu, a przeciez nie o to chyba chodzi..
*2)* czy jest jakies ograniczenie na pojemnosc obslugiwanych kosci
jednostronnych? czy jesli kupie kosc 512MB jednostronna (jesli byly
takie w ogole) to czy ta plyta je obsluzy, czy musze zakupic dwa moduly
256MB?
*3)* czy pamieci jednostronne sa obslugiwane przez nowoczesniejsze
chipsety np KT133A i pozniejsze, ktore nie maja problemow z pamieciami
dwustronnymi?
*4)* czy jest roznica w szybkosci pomiedzy pamieciami jednostronnymi a
dwustronnymi?
*5)* czy te zabawy w rodzaje pamieci dotycza tylko chipsetu intela BX i
wczesniejszych? czy jesli mam plyte na chipsecie SERVERWORKS to bedzie
ona miala tez takie problemy z obsluga dwustronnych modulow?

dziekuje i pozdrawiam,
geos