Re: koszty wydruku laser vs. atrament

Autor: rosi <keyser.soze_at_interia.pl>
Data: Sat 17 Jul 2004 - 17:26:10 MET DST

Użytkownik "sql" <andy_t@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1781.00000618.40f266b9@newsgate.onet.pl...
> witam,
> chciałem się dowiedzieć od kogoś, kto ma jakieś doświadczenia w tej
materii
> jak wypada koszt eksploatacji drukarek w druku BW/Color.
> chodzi mi o dobra drukarke atramentowa - HP InkJet CP1700, lub kiepska
> laserowa - HP LaserJet 1500.
> czy bardziej się opłaca kupić dobrą atramentową, czy kiepską laserową?
> ahas - a jak z jakością wydruku w takich przypadkach?
> z góry dziekuję uprzejmie za każdą pomoc.

drukarki atramentowe:
1. drukarka atramentowa powinna byc stosunkowo droga zabawka, bo tanie
drukarki = drogi tusz i inwestycja w drogi model zwraca sie blyskawicznie
2. przy wyborze drukarki nalezy sie kierowac pojemnoscia pojedynczego
zasobnika (ewentualnie iloscia stron/zasobnik/cena)
3. glowice lubia zasychac jezeli sie ich nie uzywa... to dotyczy rowniez
innych kolorow mimo, ze np drukujemy tylko czarnym...
4. nie dostaniesz w cenie drukarki atramentowej ZADNEJ kolorowej drukarki
laserowej, no chyba ze zaczynamy rozmawiac o ploterach...
5. jakosc druku jest porownywalna i zalezy na czym ci najbardziej zalezy
6. do zdjec tylko atrament, chyba, ze chcesz zdjecie powiesic w gablocie i
nikt sie jemu nie bedzie zbyt mocno przygladal...
7. raczej bym polecil canona np. i560 lub lepszego

laserowe:
1. znow tani laser = drogi toner
2. wydruk jest wodoodporny
3. beben nie zaschnie, toner tez...
4. laserowa drukarka cz-b jest moze w miare tania, ale sie nadaje raczej
tylko do biura...
6. jakosc druku tekstu jest doskonala, gorzej z grafika, a na ta juz
potrzeba duzo RAMu w drukarce, bo jak nie to drukarka odrzuci strone i nic
nie wydrukuje... tej przypadlosci nie ma w atramentowkach...
7. i znow nie jestem zwolennikiem HP... tu bym polecil raczej OKI ze wzgledu
na wieczysta gwarancje mechaniki i diod... do tego beben wymienia sie
oddzielnie od tonera, co obniza koszty...

decyzja nalezy do ciebie... jak nie drukujesz zdjec i mozesz sie obejsc bez
kolorowych wydrukow, to kup laser...