Re: TNT2 pelna i Vanta

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Sat 17 Jul 2004 - 12:34:55 MET DST

> może być problem z tym noname z powodów, o których pisałem wcześniej
>
> ostrzeżenia w instrukcjach mają uzasadnienie
Nie ma powodów dla których karty noname nie maiałyby ruszyć na nowych
płytach, a markowe by chodziły. Oba produkty są bardzo do siebie
podobne pod względem budowy. Byćmoże przeczytałeś coś takiego w jednej
instrukcji (błędy w tłumaczeniu się zdarzają), ale przez moje łapki
przewinęło się tyle płyt i nigdy nie miałem tego typu problemu. Nie
było niczego o kartach AGP ver. 2.0.

> gdyby nie było, to by nie było problemu
Dla ciebie ten problem istnieje, dla innych nie. Daj jakiś dowód.
Jedyny problem czysto teoretyczny jest wtedy jeżeli chcemy wsadzić
kartę AGP 1.0 do portu 3.0. Teoretycznie jest to możliwe przy
zastosowaniu uniwersalnego porty AGP (bez żadnych przegródek). Wówczas
wsadzene karty AGP 1.0 jest możliwe. Dlaczego wspomniałem że jest to
problem teoretyczny? Takie porty praktycznie nie występują, a jak
występują to mają zabezpieczenia (każdy taki port ma zabzpieczenia) i
taka płyta poprostu nie odpali. Weźmy takiego Asusa, jak w porcie AGP
3.0 znajdzie się karta AGP 1.0, to komputer zgłosi błąd karty
graficznej i nie wystartuje, więc nic płycie i karcie się nie stanie.
W przypadku kart graficznych AGP 2.0 wszystko będzie OK i komputer
wystartuje, więc jeżeli umieścimy np kartę I740 (karta AGP 1.0), to
komputer nie wystartuje, ale też nic nie ulegnie uszkodzeniu. Jeżeli
wsadzimy do takiego uniwersalnego portu AGP 3.0 kartę AGP 2.0 (dajmy
na to noname TNT2 Vanta), to komputer wystartuje i będzie pracował jak
najbardziej porpawnie. Tłumaczyłem najlepiej jak umiałem, jeżeli nie
zrozumiałeś to bardzo mi przykro.

> że stara karta tnt2 typu 2x/4x zawsze działa na nowej płycie
TNT2 działa na każdej nowej płycie. Przeczytaj sobie to co wcześniej
napisałem.

--
Marcin