Re: TNT2 pelna i Vanta

Autor: skorpion <skoorpioonbez2o_at_ajlowju.pl.invalid>
Data: Sat 17 Jul 2004 - 01:19:13 MET DST

Marcin wrote:

> No więc nie ma ;D Daj jakiś argument że np. kart Creative TNT2 (karta
> markowa) zadziała na np. I865 (bo wg ciebie producent sprzętu ma
> znaczenie) a noname TNT2 nie zadziała.

może być problem z tym noname z powodów, o których pisałem wcześniej

ostrzeżenia w instrukcjach mają uzasadnienie

> Karty noname oparte są na referencyjnych wersjach. Karty noname są
> praktycznie takie same, producent noname jeżeli chce ograniczyć koszty
> może dać gorsze chłodzenie, pamięci o dłuższym czasie dostępu itd. ,
> ale nie może fizycznie zmienić karty w ten sposób, że zamiast
> referencyjnej karty AGP 2.0 zrobi AGP 1.0 (to jest niemożliwe!!!)

gdyby nie było, to by nie było problemu

> Karty referencyjne są danym standardem, który później może być w
> ograniczonym zakresie zmieniony przez różnych producentów (na + lub na
> -). Karty takie są standardowym produktem i nie są beznadziejne, tylko
> normalne.

to była ironia

> Nie no LOL !!! A myślisz, że jak kupisz GF FX 5200 noname to
> dostaniesz kartę np. AGP ver. 1.0?

mówimy o starych kartach w rodzaju tnt 2

> może ingerować w pamięć, chłodzenie itp., ale nie może przerobić
> procesora graficznego (np. przez wycięcie T&L, pixel shader)

nie przerabia procesora, do ustalania zasilania służą zdaje mi się
regulatory napięcia

> Napisałem że karty AGP ver. 10 i ver 2.0 różnią się wycięciami i
> napięciem zasilającym. Karty AGP ver 2.0 można wsadzić do nowych płyt
> a ver. 1.0 nie można ze względu na nacięcia.

gdzie więc są te karty, których dotyczą ostrzeżenia w instrukcjach

> To proszę daj przykład tych "innych źródeł". Dodatkowo powiem tak, jak
> ktoś ma kartę np. R9600 i płytę I865 to też mogą być problemy, jeżeli
> ktoś nie umie tego zamontować.

mówimy o starych kartach

> Problemy biorą się często nie z
> niekompatybilności, ale z braku umiejętności. Albo jeszcze coś innego
> - mój klient do mnie dzwoni i mówi że jego FX5950 U nie działa z NF2
> Ultra. Gadamy tak przez jakiś czas usiłując znaleźć rozwiązanie,
> wreszcie się pytam: "A czy podłączył pan dodatkowe zasilanie?", ODp
> "Nie" No comments...

ostrzeżenia w instrukcjach nie dotyczą tego rodzaju błędów

> Chyba AGP a nie PCI ...

nie nie, taka aluzja do początku wątku

> Płyta da odpowiednie napięcie. Nie ma możliwości żeby dała za wysokie
> napięcie. Niczego nie trzeba ustawiać.

twierdziłeś, że trzeba ustawić 4x

> Wspomniałeś, że firma się liczy, więc przedstawiłem kartę markową
> (Creative) i noname. Na obu kartach nie będzie problemów.

OK.

> GF3 i wczesne GF4 są kartami AGP 2.0, a wg. ciebie z takimi
> niemarkowymi kartami są problemy, więc teoretycznie możesz również
> uważać, że wczesny GF4 marki noname mógł być w tajemniczy sposób
> przerobiony przez producenta na kartę klasy AGP ver. 1.0 i może
> doprowadzić do spalenia płyty np. I865.

mówimy o starych kartach w rodzaju tnt2

> Której tezy? Odpowiadaj tak, żebym nie musiał się zastanawiać o co ci
> chodzi.

że stara karta tnt2 typu 2x/4x zawsze działa na nowej płycie