Re: Dual DDR - oplaca sie?

Autor: szpon <aaxxx_at_wp.com>
Data: Fri 16 Jul 2004 - 18:37:43 MET DST

bog.dal-student wrote:
> Witam! Jakiej roznicy mozna sie spodziewac wkladac Athlona
> 2500+Barton do plyty obslugujacej/nie obslugujacej Dual DRR? Gra
> warta swieczki i doplacenia paru dyszek do plyty?

Dla procesora wsioryba. Chodzi o przepustowość pamięci. U mnie różnica
(uśredniona, wg. SiSoft Sandra 2004.SE2) wynosi ok. 15% wzrostu
przepustowości na korzyść trybu DualDDR (da się zauważyć przyśpieszenie,
szczególnie w grach 3D o dużych ilościach tekstur). Dodam iż mam pamięci
DDR266 @ 290 (~1900 MB/s Single, ~2200 MB/s Dual). Dla DDR'ek 400 procentowy
przyrost pewnie byłby podobny, ale jak by te procenty przeliczyć na MB/s, to
już jest duża zmiana ;-).