Re: Seagate z NCQ

Autor: rashman <nr_at_4620745.gg>
Data: Wed 14 Jul 2004 - 16:38:38 MET DST

> Pojawiła się w sprzedaży Barracuda z funkcją kolejkowania rozkazów i
> zastanawiam się czy nie wymienić swojego już trochę leciwego WD właśnie
> na nią. Czy już ktoś z was widział ten dysk w "akcji"?

Sam o tym myslalem. Musisz miec kontroler zgodny z NCQ, czyli na chwile
obecna wg mojej wiedzy jest to mostek ICH6 i koniec listy kontrolerow
zgodnych. Podejzewam, ze ktorys z producentow kontrolerow SATA szybko
nadrobi ta rynkowa luke.

Wydajnosc - to jest ciekawe :) Ciezko doszukac sie konkretnych informacji na
ten temat, ale:

1. Seagate twierdzi, ze 7200 + 8 bm cache + ncq wygrywa w wiekszosci testow
z obecnym wymiataczem an rynku dyskow sata, mowa oczywiscie o WD Raptor
2. http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2094 - tutaj masz test
maxtora maxline III z ncq

Powiem Ci co ja zrobilem - mialem 2 dyski SATA na testach, Barracuda 7200.7
z 8 mb cache, 120 GB i Hitachi 7k250 - oba glosne, duzo glosniejsze od
barracudy 120 GB 7200.7 na ATA100. Chcialem kupic albo Seagate z NCQ /cichy
niby + wydajnosc/ lub WDRaptor II /wydajnosc/. Po analizie potrzeb, cen i
sensu inwestowania w rozwiazania topowe, lekturze usnetu (yeah, dzieki
chlopaki:]!) jak tylko wpadnie troche wolnej kasy kupie sobie 120 GB ze
stajni Samsunga lub Hitachi /jeszcze sie do konca nie zdecydowalem/ na
ATA100 /latwiej sprzedac, a sprzet wymieniamy dosyc czesto, wbrew pozorom
wychodzi mnie to taniej niz kupowanie topowych rozwiazan raz na 2 lata/.

--
r.