Re: nagrywanie p³yt CD-R

Autor: Marco <notrue_at_interia.pl>
Data: Tue 13 Jul 2004 - 18:12:51 MET DST

Dnia Tue, 13 Jul 2004 18:07:01 +0200, T.N. niczym Stasiek rzuci³:

ale mimo wszystko poczytaj www.cdrinfo.pl

> 1.) Czy istnieje jaka¶ istotna ró¿nica w jako¶ci nagrywania p³yt w
> poszczególnych modelach?

Raczej nie - jak nagrywarce uda siê ju¿ nagraæ p³ytê to jest dobra i tyle.
Róznice je¶li jakie¶ bêd± to niezauwa¿alne.

> Czy wiêksza cena oznacza tylko wiêksz± szybko¶æ czy
> co¶ jeszcze? Je¶li chodzi³oby tylko o szybko¶æ to pewnie kupi³bym najtañsz±.

Wiêksza cena oznacza to, ¿e nagrywarka jest lepszej jako¶ci, trwalsza, ma
wiêcej funkcji, lepsz± korekcjê b³êdów itp... A prêdko¶æ jest podawana w
postaci np. takiej x52/x40/x40

> 2.) Podobne pytanie w sprawie samych p³yt: czym ró¿ni siê CD-R za 1,20 z³.
> od tego za 2,00?

p³yta za 1,2 jest gorzej wykonana i nagrywanie mo¿e siê koñczyæ fiaskiem
(choæ niekoniecznie), a tak¿e trwa³o¶æ takich no¶ników jest mniejsza

> 3.) Jak wygl±da sprawa monta¿u, nie znam siê za bardzo na architekturze
> komputera, nie lubiê grzebaæ w biosie itp., czy w takim wypadku lepiej
> by³oby zawie¼æ komputer gdzie¶ do serwisu, czy mimo wszystko spróbowaæ
> rozkrêcaæ samemu? (gwarancji ju¿ nie ma) Zakup np. w MM pewnie wyszed³by
> taniej...

kup w sklepie komputerowym, bo MM ma bardzo wysokie ceny sprzêtu
komputerowego (powinni tego zabronic)

> A mo¿e istniej± jakie¶ nagrywarki zewnêtrzne? (przeznaczone dla PC, nie
> audio)

istniej± ale nie warto kupowaæ

> 4.) Czy do nagrywarek do³±czany jest zazwyczaj jaki¶ soft do nagrywania,
> czy trzeba jeszcze co¶ skombinowaæ?

W wersjach BOX jest oprogramowanie, w wersji OEM trzeba sobie co¶ za³atwiæ
(w necie sporo softu darmowego, komercyjnego i za darmo te¿ ;-))

--
 AthloN 2400+, Gigabyte GA-7dxe, 256 MB RAM,