Re: nagrywanie p³yt CD-R

Autor: DeJotPe <thejotpe_at_potcza.oent.pl>
Data: Tue 13 Jul 2004 - 17:59:04 MET DST

U¿ytkownik "T.N." <xyzxyz@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:cd106j$sle$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
> Mam zamiar kupiæ nagrywarkê, zdajê sobie sprawê, ¿e temat zapewne by³
> wa³kowany wielokrotnie, jednak nie uda³o mi siê znale¼æ odpowiedzi na
> nurtuj±ce mnie pytania. Nie bardzo mam czas na siedzenie i porównywanie
> parametrów ró¿nych modeli st±d moje pytania.
>
> 1.) Czy istnieje jaka¶ istotna ró¿nica w jako¶ci nagrywania p³yt w
> poszczególnych modelach? Czy wiêksza cena oznacza tylko wiêksz± szybko¶æ
czy
> co¶ jeszcze? Je¶li chodzi³oby tylko o szybko¶æ to pewnie kupi³bym
najtañsz±.

owszem. troche jest. im wolniej tym lepiej, ale nagrywarka 4x przy 4x imho
powinna byc gorsza niz nagrywarka 32x w trybie 4x.
unikaj LG. Plextor jest najlepszy. polecam lite-ona

> 2.) Podobne pytanie w sprawie samych p³yt: czym ró¿ni siê CD-R za 1,20 z³.
> od tego za 2,00?

zale¿y. bo moze byc ze przep³acasz 80gr, ale ostatnio na grupie by³ watek
które CD sa dobre. jesli zalezy Ci na trwa³o¶ci to lepsze p³yty (markowe i
dro¿sze) beda lepsze.

> 3.) Jak wygl±da sprawa monta¿u, nie znam siê za bardzo na architekturze
> komputera, nie lubiê grzebaæ w biosie itp., czy w takim wypadku lepiej
> by³oby zawie¼æ komputer gdzie¶ do serwisu, czy mimo wszystko spróbowaæ
> rozkrêcaæ samemu? (gwarancji ju¿ nie ma) Zakup np. w MM pewnie wyszed³by
> taniej...
> A mo¿e istniej± jakie¶ nagrywarki zewnêtrzne? (przeznaczone dla PC, nie
> audio)

najlepiej popro¶ kolege o to. W MM zakup CD wyjdzie dro¿ej - zdzieraja tam
na sprzecie komputerowym i maj± ch³am.

> 4.) Czy do nagrywarek do³±czany jest zazwyczaj jaki¶ soft do nagrywania,
> czy trzeba jeszcze co¶ skombinowaæ?

to zale¿y czy wersja BOX czy OEM. w boxach na ogó³ cos jest. polecam nero.

> 5.) Je¶li kto¶ zna jaki¶ ³atwodostêpny model o korzystnej relacji
> jako¶æ/cena to móg³by podaæ.

moge polecic lite-on jako firme...