Re: Pytanie o działanie UPSa

Autor: Paweł Urbaniak <pawel_urbaniak_at_post.pl>
Data: Tue 13 Jul 2004 - 10:02:35 MET DST

Użytkownik "Quick" <jaceksta@polbox.com> napisał w wiadomości
news:ITDIc.56601$Q74.29169@news.chello.at...
> Sorki nie wyjaśniłem, w UPS-ie jest przetwornica impulsowa, w normalnych
> warunkach ma ona obciążenie w postaci baterii akumulatorów , jeśli
> odłączysz akumulatory to nie ma obciążenia na tranzystorze impulsowym i
> zostaje on spalony przez przyrost prądu oraz co jest częste peryferia
> układu impulsowego.
> To tak w skrócie. Czeka cie nowy zakup.
> Q.

Nie strasz chłopa.
W małych ups'ach akumulatory są źródłem energii dla przetwornicy, a
obciążeniem urządzenia zewnętrzne. Ładuje akumulatory oddzielny układ.
Przetwornica uruchamia się tylko przy braku lub dużym skoku napięcia w
gniazdku.
Na własnej skórze przetestowałem działanie ups'a Smart APC. Działa również
bez akumulatorów, ale tylko jako stabilizator. Przy zbyt dużym skoku
napięcia w gniazdku od razu się wyłącza. A brak obciążenia ups'a wcale nie
niszczy przetwornicy. Gdyby coś pokręcił, to jeszcze na wejściu ma szybki
bezpiecznik.
Xob dobrze napisał, że pewnie coś "serwis" skopał.

Paweł U.