Re: Dysk SATA na PATA

Autor: Flashi <flashi_usun_to_at_pf.pl>
Data: Mon 12 Jul 2004 - 19:25:29 MET DST

Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@acn.waw.pl> napisał w wiadomości
news:ccu88s$ooa$1@mamut.aster.pl...
> Czym sie rozni SATA od PATA?

SATA - hot swapp, mniej zyl w kablu i inne jakies dupsy poprawiajace
wydajnosc systemu dysku ... jakies przewidywanie odczytu i takie tam jak
dysk to zaimplementowane ma ... - czasami zwane ATA 150
PATA takie normalne nasze co mamy od wlasciwie zawsze ... ATA
16/33/66/100/133 ...

> Jesli mam (a nie mam, ale mam dostep ;-) do Abita wlasnie NF-7s i dysku WD
> 120GB SATA to gdzie go podlaczam? Przeciez igielki od SATA sa na mobo...

Igielki na mobo to jest wyjscie takie jak do normlnego ATA ale jako ze to
inny standard to ma inny ksztal zlaczki i mniej igiel bo mniej zyl :)

> Pierwszy raz slysze o czyms takiem jak PATA, mysllem ze to literowka,
> dlatego prosze o wyjasnienie :-)

Serial ATA i Pararel ATA :P
Szyli szeregowe ata i rownolegle ata :>