Re: Jak są formatowane nowe dyski WD?

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Sun 11 Jul 2004 - 08:14:34 MET DST

"Rafał Bartoszak" <sprocket@sys.BezSpamu.pl> wrote in message news:ok9chb6b4rp5$.1w2hwdxedn1o3.dlg@40tude.net...
> Dnia 2004-07-11 00:36:10, indywiduum zwane *Pszemol* wymodziło przez
> port 119 co następuje:
>
> [...]
>
> Nie zrozum mnie źle: linie się nawzajem zakłócają. Powoduje to tłumienie
> sygnału i w konsekwencji jego rozmycie. A z Twojej wypowiedzi
> wywnioskowałem, że prąd po prostu płynie z różnymi prędkościami, i stąd
> problem...
>
> Ale mam wrażenie, że się rozumiemy... ;)

Ty ciągle uparcie podkreślasz tylko jeden z licznych efektów
jakie dają o sobie poznać przy transmisjach równoległych...
Nierównoczesne docieranie do przeznaczenia sygnałów z róznych
linii jest również poważnym problemem w takim rodzaju transmisji.
Zakłócanie się wzajemne linii nie jest jedynym tu problemem.

> [...]
>
> Przez odseparowanie aktywnych linii pasywnymi, ekranującymi je od
> wzajemnych zakłóceń...

Odkryłeś Amerykę. Z tym że to ekranowanie jest niedoskonałe.
Raczej nie chodzi tu o samo ekranowanie bo przecież żyłki
między sygnałami nie otaczają ekranem tych z sygnałem, a raczej
o próbę ustabilizowania impedancji falowej aby każda linia miała
ją w miarę taką samą, aby przesunięcia fazowe były między liniami
minimalne...

A wcześniej się nie zgadzałeś? :-))))